Hoe verbind je consumenten aan je bedrijf met een ‘beleving’?
Als agrariër kun je de consument producten aanbieden, maar je kunt ook investeren in een beleving van die producten. Waar komt het eten vandaan? Hoe gaat die reis van grond tot mond? In een podcast uit de serie Nieuwe Verdienmodellen van Boer aan het Roer vertelt agrariër Suzanne Ruesink hoe zij met Suzies Farm de gasten van haar restaurant verbindt aan haar boerenbedrijf.
Het verbreden van je bedrijsvoering is voor veel agariërs een onderwerp van gesprek. Ook Suzanne, met een gangbaar melkvee- en varkensbedrijf, dacht hier over na en zette haar stappen in het produceren in de korte keten. Maar alleen het direct verkopen van haar eigen producten gaf niet de verbreding en de verbinding die ze zocht. Ze vond een locatie dichterbij het dorp waar ze haar eigen restaurant begon. Hier worden gerechten gemaakt van ingrediënten van de boerderij met het verhaal erbij. De bloemen die bij haar aan de akkerrand bloeien, komen niet alleen op het bord terecht, maar vertellen ook het verhaal van het verbeteren van de biodiversiteit.
Luister naar het verhaal van Suzanne in deze podast:
Meer podcasts beluisteren?
Luister naar de andere podcasts in de serie Nieuwe Verdienmodellen van Boer aan het Roer of meld je aan voor de gratis ochtendsessies van de Masterclass Korte Ketens. Bekijk hiervoor de Agenda op deze website.